maandag 11 december 2017

Cover van de week

Onlangs viel Ommekeer van Sophie Esther in de bus en ik ben al begonnen te lezen. Nu is dit eens een omslag anders dan we vaak zien. Ik ben weer eens benieuwd naar jullie mening! Wat vinden jullie? Mooi of niet? Pak je hem op in de winkel of laat je hem liggen. Maakt de foto jouw nieuwsgierig om de achterflap te gaan lezen? Graag jullie mening in de facebookgroep.

Ik heb hem express even bij mij in de tuin in de sneeuw gezet,omdat ik dacht dat de foto weg zou vallen, maar hij springt er mooi boven uit

Voor als je al een beetje nieuwsgierig bent, hier de tekst van de achterflap:


Een arrestatie na een verkeersovertreding in San Francisco is het begin van een serie aanslagen. Het begint met de moord op de agent en zijn vrouw, vervolgens een overval op het bureau waar de arrestant gevangen zit. De overval is bijzonder gewelddadig: slechts een enkeling overleefd het. De dader ontkomt. Op de muur van het politiebureau staat met verf geschreven: Nobody messes with Robert Dayle! Het is volkomen onduidelijk wie Robert Dayle is en wat zijn connectie met de vermoorde agent is. Maar vanaf dat moment maakt Dayle jacht op diens gezin. Waarom weet niemand. Hij is vastbesloten ze te pakken te krijgen. Een kat en muis spel volgt, wie is slimmer? Wie heeft de langste adem, wie zet de juiste zet? Wie speelt de laatste pion en zorgt ervoor dat Robert Dayle gestopt wordt. ... en wanneer de dreiging zachtjes is binnengeslopen en stukje bij beetje alle veiligheid doet vervagen, is optimisme het enige wapen dat nog rest ... Een actie met enorme gevolgen. Een psychopaat versus een weerloos gezin. Hun leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Ommekeer is het eerste deel van een vierdelige misdaadromanserie over het leven van Steven, Jamey, Robin, Vincent en Carol Vanhoven. Sophie Ester (1967)is een pseudoniem. De auteur woont in Overijssel. Ze debuteert in het misdaadgenre. Met deze roman, de eerste in een vierdelige serie, laat ze de lezers kennis maken met een psychopaat, die geen grenzen kent.

PS: het boek leest heerlijk snel weg. Over het verhaal zelf wat zeggen, ben ik nog niet ver genoeg na 50 blz

4 opmerkingen:

  1. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties. Het kiezen van een boekcover is een ernstig moeilijk proces en voordat de vormgever en ik het eens waren, ging er heel wat water door de zee ;-) Het foutje op de achterflap is overigens direct gewijzigd, maar toen was de eerste druk helaas al weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie cover. Ook de omgekeerde letters! Het maakt me zeker benieuwd naar het verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De neutrale kleuren zijn ook goed gekozen en er mag best iets te raden overblijven natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem heerlijk anders dan de vaak cliché omslagen. Prachtig van eenvoud en de letters omgedraaid leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen