woensdag 16 mei 2018

De boekenkast van Kelly de Winne

- Hoe divers is jouw boekenkast?
 Niet zo heel divers. Mijn boekenkast bestaat voornamelijk uit thrillers. Er staan maximum 10 chicklits, 10 romans & 5 fantasyboeken in.

- Staan ze op alfabetische volgorde, kleur of andere wijze gesorteerd? 
Mijn boeken staan allemaal alfabetisch gesorteerd op de familienaam van de schrijver. Bij reeksen plak ik op de rug van het boek een sticker met (reeksnaam #reeksnummer). Dan sorteer ik de boeken op volgorde van de reeks.

- Wat zijn de 3 mooiste boeken die je hebt?
 Ik heb niet echt favorieten, maar het fierst ben ik wel op mijn M.J. Arlidge-serie en mijn Lars Kepler-serie.

- Staat jouw favoriete boek aller tijden daar ook tussen?
 Ja, dat is het eerste boek uit de reeks van Lars Kepler. Die zorgde ervoor dat ik terug herbegonnen ben met lezen na een pauze van bijna 10 jaar.

- Belandt elk boek in de kast of doe je ook makkelijk weg?
 Ik doe praktisch geen boeken weg. Er komen er alleen maar bij. 

- Lees je veel? 
Ik lees zo’n 100 boeken per jaar.

- Waar lees je het allerliefste? 
Het allerliefste lees ik in de hoek van mijn zetel onder de leeslamp (in de winter dan). In de zomer kan je me altijd vinden op het terras op het eerste verdiep, met een fris windje, onder de parasol.

- Aan welke boeken uit je jeugd heb je mooie herinneringen en bezit je die ook?
 Ik heb mooie herinneringen aan de boeken van Dirk Bracke. Ik las als kind deze boeken omdat ik me soms niet begrepen voel & ze gaan over thema’s waar je als jongere heel vaak mee worstelt.

- Kom je uit een gezin waar veel gelezen werd? 
Mijn papa nam mij wekelijks mee naar de bib en wij lazen toen bijna wekelijks 5 boeken per week. Mijn mama las en leest nooit.



- Leen je wel eens boeken uit?
 Ik leen héél soms boeken uit, maar enkel aan mijn vader en schoonvader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten