maandag 20 november 2017

De favoriete boeken van Jennefer Mellink

Jennefer Mellink debuteerde in juni 2014 met Gebroken, een zenuwslopend spannende young adult thriller die lovend werd ontvangen en werd genomineerd voor "beste young adult thriller 2014" . Haar tweede young adult thriller Kwaad Bloed verscheen in juni 2015. Ook over dit boek zijn de recensies en reacties zeer positief. Haar derde boek, Gevarenzone, verscheen in juli 2016. Vermoorde onschuld verschijnt in het voorjaar van 2018 bij Luitingh-Sijthoff. Momenteel werkt ze aan haar vijfde young adult thriller en diverse andere schrijfprojecten. Onlangs verscheen Wonderland,een boek vol met kerstverhalen, waarin een verhaal van haar staat.
Maar wat leest en las zij zelf graag?


Vroeger gaf ik helemaal niets om lezen. Op de middelbare school moest ik toch boeken lezen voor de (verplichte) leeslijst. Vaak koos ik dan de dunste boekjes. Toen ik alle dunne boekjes had gelezen, koos ik een boek van de leeslijst dat mijn moeder in de kast had staan: Het verrotte leven van Floortje Bloem van
Yvonne Keuls. Dat boek maakte iets bij mij los. Vervolgens koos ik Blauwe plekken van Anke de Vries. Wederom een indrukwekkend boek. 
Ik wil niet zeggen dat ik vanaf dat moment om was, maar ik vond lezen wel wat boeiender. Ik begon boeken op te pakken buiten school(opdrachten) om.

Toen ik een jaar of 22 was begon ik met het schrijven van boekrecensies voor Hebban/Crimezone. Dat heb ik zes jaar lang gedaan. In die jaren heb ik heel wat gelezen en ook pareltjes ontdekt, zoals De crucifix killer van Chris Carter. Dat boek is niet zo bekend en is, geloof ik, ook niet meer (in het Nederlands) te koop, maar het is zeker een van mijn favorieten. Het is een heel spannende thriller voor volwassenen.
Uiteraard las ik ook boeken die ik minder leuk vond en bijvoorbeeld boeken die ik zelf nooit uit zou kiezen maar me toch enorm wisten te verrassen.
Ik ben niet echt groot fan van een bepaalde auteur. Wel heb ik bewondering voor Tess Gerritsen. Het lukt haar elke keer weer om een kwalitatief goed boek te schrijven. Dat vind ik erg knap. Maar ik heb bewondering voor heel veel schrijvers, want ik vind meerdere schrijvers ontzettend goed en ik lees graag al hun boeken.


De beste boeken die ik dit jaar heb gelezen zijn de psychologische thriller Dagen van schaamte van Lieneke Dijkzeul, de roman In seizoenen van Judith Visser en nog een psychologische thriller: Later als ik dood ben van Ilse Ruijters. Alle drie dikke aanraders. Naast mijn bank ligt een stapel leesvoer waar ik heel benieuwd naar ben en elke maand verschijnen er weer boeken die ik wil lezen. Nu nog de tijd ervoor vinden om het allemaal te verslinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten