dinsdag 17 januari 2017

De eerste werkweek zit erop.

Copyright: M. Bakker
Het was wel een kleine tegenvaller, na twee weken vakantie dan weer elke ochtend de wekker om 06:00 horen zingen (All the Kings – Editors, want met Tom wakker worden is dan tenminste niet zo zwaar). Na alle nieuwjaarshandjes geschud te hebben zit je al snel weer in je werkritme, alsof je geen enkele dag vrij hebt gehad.

En toch mis ik dan mijn bankje, mijn deken, mijn heerlijke koffie en bovenal mijn leesvoer.
Deze week bestond eerst uit het lezen van 2 halve manuscripten. Heel interessant om dit ook eens te doen, en ik ben dan ook echt benieuwd of er uiteindelijk een boek van gemaakt wordt.

De voorbereidingen van de eerste leesclub waren ook al in volle gang. Het boek Nirwana van Terrence Lauerhohn wordt onder de loep genomen door 6 mensen in de leesclub. Halverwege de week zijn de boeken op de bus gedaan en zijn we inmiddels al gestart met onze eerste bevindingen weer te geven, hierover volgende week meer. Ik geniet (misschien niet het juiste woord voor het verhaal) maar zeker van de schrijfstijl van de auteur.



Nu gestart in Diabolik van Tom Thys, een verhalenbundel, waarvan de eerste twee verhalen alweer een brede glimlach op mij gezicht laten verschijnen. Ook hier druipen de lugubere scènes uit het boek en ik vraag me soms af, ben ik dan wekelijk zo een sadist dat ik hiervan kan genieten? Maar ach de schrijver die het verzint zal ook wel eens af en toe achter zijn oren krabben als hij zijn eigen verhaal terugleest.

Inmiddels groeit op de achtergrond het stapeltje met de nog te lezen boeken. De week nog heerlijk afgesloten met het verlaat etentje met mijn kids afgelopen zondag, alvast naar een open dag van de school ‘de rooi pannen’ geweest met mijn jongste dochter, die waarschijnlijk voor kok wil gaan studeren. Dus dat worden binnenkort kookboeken lezen...

Nog 6 weken en dan weer vakantie, ik kijk er naar uit!


Daniëlle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten