zondag 25 september 2016

Counting Down The Days

Ik moest het even nakijken: 24 weken geleden was het dat ik mezelf aan jullie voorstelde. Ik had nog nooit een blog of een column gelezen, laat staan geschreven. Als ik nu terugkijk zie ik hoe ik erin gegroeid ben. Ik hoop dat jullie mijn blogs met net zoveel plezier hebben gelezen als dat ik had toen ik ze schreef.

Dit is overigens geen afscheidsbrief! In tegendeel: ik krijg een eigen plekkie op jullie supergezellig platform en mag straks in een nieuw item door bloggen. De opzet blijft nog even geheim, maar ik heb er veel zin in.

Hierna volgt nog één blog, en dan is het topic ‘Van manuscript tot…’ afgerond. Waar stonden die puntjes eigenlijk voor? Van manuscript tot boek? Of tot bestseller? We hebben maar besloten dat het van manuscript tot boekpresentatie moet zijn. En die is heel binnenkort: 15 oktober.


Het belooft een heel leuke middag te worden! Alleen de locatie is al fantastisch. Day by Day in Scheveningen, een strandtent in het hart van mijn werkgebied recht tegenover het Kurhaus. Er komen leuke gasten en zelfs een real life VIP. Had ik al gezegd dat iedereen is uitgenodigd? Ik zal hieronder de link voor het evenement plakken zodat je je kunt inschrijven. Zorg dat je er snel bij bent, want de plaatsen zijn beperkt.

Wat heb ik in de aanloop naar de boekpresentatie allemaal gedaan? Best veel eigenlijk. Gelukkig heb ik een ijverige uitgever die mij veel uit handen heeft genomen. Hij heeft samen met zijn mensen mooi promotiemateriaal gemaakt, een gruwelijk lange lijst met recensieverzoeken de deur uit gedaan, teasers gemaakt, noem maar op. Ze hebben er zelfs voor gezorgd dat mijn boek nu al te koop is! Wie het voor 15 oktober bestelt krijgt het gesigneerd in de bus.

Vandaag heb ik een interview afgegeven voor het AD. Deze zaterdag (gisteren dus) staat het paginagroot in de Haagse editie van de krant. Volgende week heb ik nog een afspraak op de presentatielocatie om de laatste dingen door te nemen. Wat mij betreft kan het feest daarna beginnen. Ik ben al geboekt om ergens in den lande een lezing te komen geven. Hoe cool! Dit had ik een jaar geleden niet durven dromen.

Ongelofelijk wat er in 24 weken kan gebeuren met een manuscript. Een digitaal document, uit elkaar gerukt en weer netjes in elkaar gezet. Gelezen, herschreven en vervloekt. Een proefdruk met een glimmende cover en een schitterende lay-out. Een quote van Max van Olden en de strenge woorden van mijn redacteur. Ik heb ervan genoten. En ik kan haast niet wachten op wat er allemaal nog komen gaat!

Wie weet zie ik jullie op de boekpresentatie.

Groetjes Pjotr

Volg mij op Twitter @pjotrschrijft en op Facebook





Geen opmerkingen:

Een reactie posten