donderdag 28 januari 2016

De leesweek van Mir

Noorwegen 2014
Hvordan har du det?
Momenteel hoor je best rare geluiden in huize Bakker. Handig joh, die technologie van tegenwoordig. Overal is een appje voor. Zo ook voor het leren van Noors. Ja, u leest het goed. Noors. Vooralsnog blijft er niet heel veel hangen nog, maar we liggen helemaal in de kreukels af en toe en hey, we proberen het tenminste. Hei!
Er staan wat tripjes naar Noorwegen op de kalender hier. Ik heb twee Noorse vriendinnen, tweelingzussen P en T. T. gaat trouwen met haar R. (ein-de-lijk) en daar zijn manlief en ik voor uitgenodigd. De bruiloft is op 13 februari a.s., maar we hebben er wat dagen om heen geplakt. Getrouwd wordt er namelijk in een wintersportresort ergens boven Oslo, dus manlief gaat snowboarden met de bruidegom en ik vermaak me wel, er is genoeg te doen.
Komende vrijdagavond stap ik ook op het vliegtuig naar Oslo. Zaterdag is het vrijgezellenfeestje van T en ik ben de verrassing, geregeld door haar tweelingzus P :-) Heb er enorm veel zin in!

Het voordeel van zo'n vliegreisje naar Oslo is dat ik heen en terug bijna 2 uur lekker kan lezen in het vliegtuig en dan heb ik het wachten op het vliegveld nog niet meegerekend. Heerlijk! Daarvoor heb ik De ultieme belofte van Jodi Picoult klaarliggen. Ik heb een boek van Picoult in de kast staan ergens, maar die nog niet gelezen. Die ´ligt´ op de ONTL-stapel (Ooit Nog Te Lezen), dus ik ga helemaal blanco aan De ultieme belofte beginnen. Ben benieuwd. Het verhaal gaat over Chris en Emma die samen opgegroeid zijn en later een relatie krijgen. Op een nacht gaat de telefoon in de twee buurhuizen: Emily is dood, omgebracht met een revolver van Chris' vader. Heeft Chris haar vermoord of was het zelfmoord, zoals hij beweert?

Van de week las ik Medicijn van Ingrid Oonincx uit; de duorecensie van Amanda en mij is inmiddels op het blog te lezen. Geen boek voor mij, maar ik weet zeker dat er meer dan genoeg lezers zullen zijn die er wél van gaan genieten. Lydia gaat het boek ook nog lezen, haar recensie kunnen jullie ook nog tegemoet zien.

Momenteel lees ik Het laatste licht van Jen Minkman. Een paranormale young adultroman. Wat als je écht kunt vallen voor de man van je dromen? Ik ben nog niet zo heel ver, maar ik weet nu al dat dit boek voor het weekend uit is, leest heerlijk!

En als het even kan, wil ik nog de laatste paar afleveringen van The Bridge kijken voor ik naar Noorwegen vlieg. Wordt krapjes, maar ik ga het zeker proberen…het is zoooo spannend!

Tot volgende week!
Miriam





Geen opmerkingen:

Een reactie posten