donderdag 4 juni 2015

De boekenkast van Jennefer Mellink

Welk genre boeken heb je in je kast staan?
Van alles eigenlijk. Van reisboeken tot dierenboeken en van non-fictie tot romans. Maar er staan vooral veel thrillers, zowel voor volwassenen als voor young adults. Op een plankje staan alleen maar boeken van Tess Gerritsen en op een ander plankje allemaal gesigneerde boeken. Ik heb jarenlang thrillers gerecenseerd voor Hebban/Crimezone. Er kwam toen zeker maandelijks een boek binnen. Regelmatig geef ik boeken weg aan vrienden en kennissen.

Zwevende boekenplank:
Onderaan “zweeft” mijn debuut Gebroken. Daarboven een vijftal bundels waar mijn korte verhalen instaan. Helemaal bovenop liggen de boeken van mijn opa Piet Valkman. Dit plankje hangt in mijn woonkamer.







Wat is je favoriete boek wat er tussen staat?
Mijn all time favorite is De chirurg van Tess Gerritsen. Het is inmiddels jaren geleden dat ik het boek las, maar het maakte veel indruk op me. Het boek bevat alle ingrediënten waar een thriller aan hoort te voldoen. Eigenlijk zou ik het eens opnieuw moeten lezen. (Bijna) al Tess haar boeken kunnen mij overigens erg bekoren (vanaf het moment dat ze doorbrak met de Rizolli & Isles serie, haar doktersromans ben ik niet mee bekend). Toen ik nog boeken recenseerde verschenen er regelmatig boeken met quotes uit mijn recensies op voor- en achterkanten van boeken. De quote op dit boek van Tess is er eentje.

Aan welk boek uit je jeugd heb je fijne herinneringen en waarom?
Vroeger las ik niet graag, dus ook niet veel. Natuurlijk was er de zgn. “verplichte leeslijst”. Blauwe Plekken (Anke de Vries) vond ik een boeiend boek, evenals Het verrotte leven van Floortje Bloem (Yvonne Keuls).

Hoeveel boeken lees je gemiddeld per jaar?
Normaal gesproken zo’n 25 per jaar, maar dit jaar komt er helaas weinig van terecht. Als ik tot nu toe 5 boeken heb gelezen is het veel. Dat komt doordat ik veel bezig ben mijn met eigen schrijven. Niet alleen mijn tweede boek Kwaad bloed zit er bijna aan te komen, ik ben ook bezig met mijn
derde boek. Daarnaast schrijf ik in opdracht korte (spannende) verhalen. Van lezen komt het dus niet echt, maar daar ga ik binnenkort weer verandering in brengen, want ik mis het wel.

Welk boek zou je graag willen aanraden?
Dan ga ik voor een wat minder bekend boek (in Nederland): De crucifix killer van Chris Carter. Een steengoede thriller! Ook het debuut van Chevy Stevens, Vermist, vond ik zeer goed. Er zijn zoveel goede boeken, maar als ik dan toch moet kiezen, ga ik voor die twee.

Snoopy’s: Oké, het zijn geen boeken, maar ze zijn wel het vermelden waard. Naast mijn boekenkast staan deze drie vitrines volgepropt met Snoopy’s en iedere Snoopy heeft zijn eigen verhaal, want ze komen werkelijk waar overal vandaan. Ik word er erg blij van!

Deze poster hangt in meerdere boekhandels, of, zoals op deze foto te zien is, staat buiten bij een boekhandel. Natuurlijk heb ik er zelf ook een ingelijst. De poster hangt naast mijn boekenkast.

1 opmerking:

  1. Het boek van Chris Carter is absoluut een aanrader!!!! Ontzettend leuk kijkje in je boekenkast :-)

    BeantwoordenVerwijderen